پلي به سوي رويا

به سفارش آقاي پيمان فيلم Bridge to Terabithia رو ديدم.

فيلم راجع به پسر و دختر بچه يي هست كه در خيالات و روياهاي خودشنون موفق به كشف سرزمين Terabithiaمي شوند.

اما به خاطر روياپردازي از جمع بقيه همكلاسي هاشون دور هستند و از جانب آنها اذيت مي شوند.

وقتي كه فيلم رو ديدم ياده چند سال پيش افتادم كه منم هم سن قهرمانهاي فيلم بودم. يه دختر 9-10 ساله كه تمام آرزوش اين بود كه روزي به فضا سفر كنه و فضا نورد بشه.در تمام مدت اون سالها خودم رو جايه فضا نوردها ميديدم .حتي اتاقم رو به شكل شاتل تصور ميكردم و جوري رفتار ميكردم كه انگار تو فضام ! جالب اينجاست كه هميشه هم ديگران به من ميخنديدند و ميگفتند دلت خوشه ها !!

اما تخيلات بچه 10 ساله فراتر از خنده‌هاي ديگران هست.اين تخيلات ميتونه به قدري سازنده (ويا مخرب!) باشه كه ، دنيا رو متحول كنه..

پس چه بهتر كه به جاي به سخره گرفتن تخيلات بچه ها با اونها هم بازي تخيلاتشون بشيم..

در صحنه اي از فيلم وقتي ليزي و جويس سرزمين Terabithiaرو كشف ميكنند،جويس به ليزي ميگه چيزي كه تو ميبيني رو من نميتونم ببينم. ليزي هم ميگه : چشاتو ببند.حالا ذهنتو باز كن تا بتوني او چيزي كه من ميبينم رو ببيني ..

تخيلات كودكي هنوزم در وجودم هست..هنوزم در تخيلاتم به دنبال چيزي هستم كه ديگران نمي توانند ببيند…

پس چشاتو ببند ، ذهنتو باز كن تا چيزي كه من ميبينم رو تو هم ببيني…

1 پاسخ به “پلي به سوي رويا

  1. یک چند به کودکی به استاد شدیم
    یک چند به استادی خود شاد شدیم
    پایان سخن شنو که ما را چه رسید
    از خاک در آمدیم و بر باد شدیم
    صمدی

پاسخی بگذارید

