در اين سراي بي كسي، كسي به در نمي زند

وقتي كه جنگ شد ، خيلي كوچيكتر از اوني بودم كه چيزي يادم باشد.اما با همون كوچكي ، هنوز صداي آژير و صداي بمب تو گوشم هست.با اينكه روزي كه خونمون بمب خورد ، فقط قدرت تشخيص مادر و پدرم را داشتم ، اما يادم هست كه تا مدتها خانه‌ي دوستمان زندگي مي كرديم.

اين خاطرات براي خيلي ها تازگي دارد و خيلي از به ياد آوري آنها به ياد دوراني مي افتند كه در هول و هراس زندگي مي كردند. دوراني كه پدران مي رفتند و ديگر بر نمي گشتند. دوراني كه مادران از مرگ فرزندانشان سياه پوش بودند.دوراني كه همه وطن پرست بودند و براي نجات وطن خود از جان هم دريغ نمي كردند.

كودكان آن دوران بزرگ شدند و دوباره زمزمه هاي جنگ از گوشه و كنار شنيده مي شود.

دوراني بود كه من هم مانند گذشتگان خود حاضر بودم براي وطنم ، جان خود را از دست بدهم.دوراني بود كه از خواندن سرود ملي كشورم به خود مي باليدم.دوراني بود كه با زمزمه‌ي «اي ايران» به وطن‌پرستي، تمام عيار تبديل شده بودم.

اما آن دوران گذشت و كلمه‌ي وطن‌پرست ، به لغتي زيبا براي نوشتن و حرف زدن تبديل شد.

به كلمه‌ي كه در آن عده‌ي به خيانت متهم شده اند و عده اي شجاعانه در حفظ آن جان خود را از دست دادند. اما با عوض شدن حاكمان ؛خائنين و شجاعان هم عوض مي شدند. و اين بود كه مرا از وطن پرستي زده كرد. وطني كه نام دليران آن با سياست عوض مي شود وطن نيست. تنها خطوطي است بر روي نقشه كه با سياست بافي ،از ديگر كشورها جدا شده است.

هميشه عاشق وطنم ، عاشق خاكي كه هزاران سال قدمت دارد، خاكي كه مبدا تمدن بشري بوده، بودم و هستم. اما حاظر نيستم جان خود را براي حفظ اين خاك براي كساني كه ارزش آن را نمي دانند، از دست بدهم.كساني كه به هر طريقي مي خواهند اصالت آن را از مردمانش بگيرند.كساني كه با نوشتن تاريخي ساختگي ، وطن را نيز تغيير دادند.

خاك من، ايران من ، سرزمين من ، هميشه جاودانه است. حتي اگر در لجن سياست غرق شود.

پ.ن: 21 سپتامبر روز جهاني صلح بود و در آن روز اعلام كردند كه به مدت 24 ساعت تمام جنگهاي دنيا متوقف شوند.

شايد در اين 24 ساعت عده‌اي فرصت بيشتري براي زندگي داشته باشند…

2 پاسخ به “در اين سراي بي كسي، كسي به در نمي زند

  1. از معدود حرفای خوبی بود که زدی.
    حرف دل من و خیلی های دیگه.

    منم عاشق ایرانم و با شرایط فعلی حاضر نیستم حتی یک قطره خون براش بدم چه رسد به جان شیرین !

  2. man age harfi bezanam motaham misham be nationalism! pas sokut ekhtiar mikonam. (vali ino begam in rahe dust dashtane vatan nist, khatab be Farzad Khan va digaran)

پاسخی بگذارید

