مادرجان، ارشادشان كن….

خيلي وقت بود كه ساعت 10 صبح ، خارج از محيط شركت نبودم.رفته بودم دنبال يك نامه‌ي اداري . بماند كه 2ساعت تمام 7 طبقه رو بالا و پايين شدم تا 5 خط نامه تايپ بشه و 2تا امضا هم زيرش بخوره !

در مسير شركت بايد از ميدان وليعصر رد مي شدم.از دور ون هاي گشت ارشاد(بزن و ببر!) رو ديدم و تو دلم گفتم باز شروع شد.اطراف ون هم مردم با حفظ فاصله ايستاده بودن و معلوم بود اتفاقي افتاده كه اون همه آدم داشتن نگاه ميكردن !

براي اين كه صحنه رو از دست ندم سريع از خيابان رد شدم وقتي كنار ماشين گشت رو ديدم خشكم زد.

متوجه شدم كه چرا همه در سكوت به صحنه نگاه ميكردند و كسي حتي زمزمه نميكرد.

يكي از خواهران ارشاد با پيرزني صحبت ميكرد و اون رو به داخل ون ميبرد.پيرزن حتي نميتونست به راحتي از پله ها بالا بره و مجبور بود ار اونها كمك بگيره.نميدونستم به چه جرمي گرفتنش..يك پالتوي زرشكي خوش رنگ تنش بود( تا زانو)..جوراب كلفي هم پاش كرده و شالي مشكي هم دور سرش بود..ظاهر آراسته و تميزي داشت..از اون خانومهايي بود كه آدم از نگاه كردن بهش لذت ميبرد..سنش زياد بود موهاي سفيدش پيدا..شايد از مامان بزرگه 65 ساله‌ي منم پيرتر بود !

وحالا به جرم بي جرمي بايد ميرفت تعهد بده !

ياد چند شب پيش افتادم كه اخبار پيرزني رو نشون داد كه رئيس‌جمهور مردم دوست (!!!!!!!!!!!!!!!!!!) رو بغل كرده بود و از ذوق بوسش ميكرد و هلهله ميزد..اما حالا اين پيرزن به جرمي كه هنوز هم من نميدونم بايد اينجور مورد بي احترامي قرار ميگرفت..

پيرزن به زن جواني كه جايه نوه‌اش بود نگاه كرد..با اينكه صداش آروم بود ولي به وضوح شنيده ميشد كه چي ميگفت»مادر جان منم بايد ببرين زندان..؟»

همين و سوار شد..

1 پاسخ به “مادرجان، ارشادشان كن….

  1. شاید آن روز که مرحوم مدرس گفت «سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین ساست ماست» ما هردوی سیاست و دیانت را از دست دادیم.
    صمدی
    samadim66

پاسخی بگذارید

