وقتي كه من ميگرن گرفتم

وقتي به بيماري مبتلا ميشي ، هرچند كه سالها اطرافيانت با دردش آشنا باشند، به دنبال آشنايي بيشتر با بيماريت ميري تا شايد بتوني از درد خودت كم كني.
يكي از بيماريهاي شايعي كه در بين مردم مخصوصاً زنان شايع است ، سر دردهاي عصبي يا
ميگرن ميباشد.عواملي مانند سر و صدا ، كم خوابي ، پرخوابي ، بوي عطر و ادكلن ، بعضي از غذا ها ، غذا هاي مانده ، تحريك شدن سينوسيت، كم آبي بدن نيز باعث تشديد ميگرن ميشود.
ميگرن هيچ راه درماني ندارد و شخص مبتلا تا سن 30-40 سالگي بايد درد را تحمل كند.با بيشتر شدن سن ميگرن خود به خود بهتر ميشود.
تنها را كم كردن سردرد هم پيشگيري هست.مثلا جناب آقاي/خانم دكتر ميفرمايد عوامل استرس زا را از خودتان دور كنيد ( به نظر من اين يك جوك بي مزست !) و راهي ديگر كه منطقي به نظر ميرسه خوردن قرصهايي هست كه قبل از شروع سردرد ميگرني ميتونه درد رو كمتر كند.
ميگرن معمولا با ضربه‌هاي در شقيقه ها شروع ميشود و از يك طرف سر به طرف چشمها و پشت سر حمله ميكند.در يعضي مواقع(از جمله خودم) از فسمت بالاي بيني-نزديك سينوسيت- درد شروع ميشود و بعد از گذشتن چند دقيقه تا چند ساعت ( بستگي به اعصاب داره !) به كل سر حمله ميكند، كه واقعا درد وحشتناكي داره !
كساني كه ميگرن دارند لطفا صبر و تحملشون رو زياد كنند و براي بهبود سردردشون سر هر موجود زنده و غير زنده‌اي كه دمه دستشونه داد نزنن !
1 پاسخ به “وقتي كه من ميگرن گرفتم

  1. من هم از 17-18 سالگی دچار این بیماری شدم/ به من هم گفته بودند 30-40 سالگی بهتر میشه ولی در مورد من اصلا چنین اتفاقی نيافتاد و با این بیماری دست به گریبانم.

پاسخی بگذارید

