لطفا چند روز صبر كنيد

لطفا چند لحظه منتظر بمانيد

متاسفانه اين خط مشغول مي باشد.

مشترك گرامي، تمامي كارشناسان در حال پاسخگويي مي باشند ، لطفا چند لحظه منتظر بمانيد.

و اين چند لحظه انتظار 2 روز و 4 ساعت به طول انجاميد !

به بيان بهتر من 2روز و 4 ساعت كار نكردم و فقط پاي تلفن نشسته بودم يا دكمه redial رو ميزدم يا 1 براي منتظر ماندن در صف انتظار مشتركين گرامي ! از اونجايي اين شركت ارائه دهنده سوريس اينترنت پرسرعت(!!!!!!!!!!!!) است، باعث شد كه 2 روز و 4ساعت اينترنت نداشته باشيم(البته به غير از اون يك ماهي كه اينترنتي با سرعت 20 kb !!)

البته تا اونجايي كه من پرس و جو كردم اين شركت از بقيه وضعيت بهتري داره..خدا به داد بقيه مشتركين عزيز برسه!

در اصول مديريت مبحثي هست كه اين روزها خيلي به سر زبان ها افتاده ، customer care يا مشتري مداري.

اساتيد مديريت مشتري مداري را اينگونه تعريف ميكنند:» “ادواردز دمينگ” در اين رابطه مي گويد: سود در تجارت، مستلزم مراجعه دوباره مشتري است، مشترياني كه به داشتن كالا يا خدمات شما مباهات كرده و دوستانشان را هم به مصرف كالا يا خدمات شما تشويق مي كند.»

«بيل گيتس مدير شركت مايكـروسافت مــي گويد: ناراضي ترين مشتريان، مهمترين منبع عبرت و يادگيري براي سازمانها هستند

«نكته مهم اين است كه در صورت نارضايتي مشتري، تمامي مكانيسم ها در جهت عكس عمل كرده و درآمد و سود عرضه كننده را كاهش مي دهد. بررسيها نشان مي دهد كه مشتريان ناراضي در انتقال احساس خود به ديگران فعال تر و موفق تر عمل مي كنند

پس با توجه به نكات بالا، مشتري مداري يكي از اركان اصلي كسب و كار تلقي مي شود، و اما در جامعه خودمان:

فرض كنيد شما وارد فروشگاهي براي خريد لباس شديد، در بدو ورود با هزاران علائم راهنمايي مواجه ميشيد، از جمله مراقب كودكان دلبندتان باشيد (يعني اگه بچت با دست كثيف به لباسها دست بزنه دمار از روزگارت در ميارم) يا از فروختن جنس به خواهران بد حجاب معذوريم(يعني جون هركي دوست داري، نون ما رو كيسه نكن ديگه، اون بي صاحاب رو بكش جلو)

و يا جنس فروخته شده ، پس گرفته نمي شود( يعني يا بخر يا نخر ، نمان بين اين دو خر!)

و جملاتي از اين قبيل.

البته اين تازه در فروشگاه است.حالا فرض كنيد سوار تاكسي شديد.در روي شيشه جلوي ماشين خيلي واضح و خوانا نرخ تعيين شده، شما پولتون حاضر و با كمال احترام تقديم آقاي راننده ميكنيد(و همينطور خانوم راننده) و اينجاست كه راننده محترم ، خيلي محترم تر عرض ميكنند :50 تومن بيشتر ميشه.حالا شما مردشي چونه بزن !

و خدا اون روز رو نياره كه شما كار اداري داشته باشيد و يا در صف عريض و طويل بانك گير كنيد..و اينجاست كه هركسي با كمترين سواد و دانش مديريتي متوجه ميشه كه هميشه حق با فروشنده است! و شايد به خاطر همين مسئله است كه هميشه اقتصاد ايران دچار مشكل مي شود، چون مهمتريم مسئله يعني جلب رضايت مشتري فراموش شده است.

البته در چند سال اخير شاهد تغيراتي بوديم ، و بعضي از اين تحولات به قدري جالبه كه مشتري رو علاوه بر ترغيب گرفتن كالا ، كلي هم شادمان و ميكند. مثلا نمونه اي كه ديروز براي من اتفاق افتاد، وقتي كه سوار آژانس شدم، بعد از كلي» خوش آمديد ، ماشين ما رو منور كرديد ، شما مهمان عزيز ما هستيد «و كلي هم حرف زدن تا مقصد ؛ وقتي خوشحال و خندان كرايه رو پرسيدم با رقمي رو به رو شدم كه برام عجيب بود ولي چون از روي خوش راننده خوشحال شده بودم ، بدون حتي ذره اي اخم كرايه رو پرداخت كردم.البته بعد از پياده شدن و كمي تفكر روي كرايه گرفته شده متوجه كلاهي كه بر سرم رفت شدم !

پ.ن: بالاخره حق با مشتري شد يا فروشنده !؟

Advertisements

3 پاسخ به “لطفا چند روز صبر كنيد

  1. همیشه حق با مشتری جمله ای است شبیه «مردم فهیم و آگاه ما » ولی هیچگاه برایم روشن نشد چرا این مردم فهیم و آگاه حق داشتن روزنامه آزاد اینترنت بدون فیلتر و… را ندارد
    ایران خودرو هم همیشه شعارش همین بوده ولی قصه پرغصه گارانتی های ماشینش معروفه ….

  2. فراموش کردم بگم در این رابطه مقاله ی پیاده روی فیبر نوری روز دوشنبه سایت روزآنلاین را بخونید
    صمدی

  3. اينقدر روي نكات منفي تمركز نكنيد! اعصابم خورد شد!

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s