پير من و مراد من

مدتي هست كه مشغول خواندن كتاب صوفي جان سوخته هستم.
شرح حالي به زبان حسام الدين(نويسنده مثنوي) از عاشقي مولانا و شمس.
فكر مي كنم شما هم از خواندن اين شعر كه در وصف حال شمس سروده شد ، لذت ببريد

پير من و مراد من، درد من و دواي من
فاش بگفتم اين سخن، شمس من و خداي من
از تو به حق رسيده‌ام، اي حق حقگزار من
شکر تو را ستاده‌ام، شمس من و خداي من
مات شوم ز عشق تو، زانکه شه دو عالمي
تا تو مرا نظر کني، شمس من وخداي من
محو شوم به پيش تو تا که اثر نماندم
شرط ادب چنين بود، شمس من و خداي من
ابر بيا و آب زن، مشرق و مغرب جهان
صور بدم که مي‌رسد، شمس من و خداي من
کعبه‌ي من، کنشت من، دوزخ من، بهشت من
مونس روزگار من، شمس من و خداي من

پ.ن:سرفرصت بيشتر درياره ي كتاب توضيح ميدم


2 پاسخ به “پير من و مراد من

  1. چشمهایی که فکر می کنند

    به به!!
    كلي خونه تكوني كردي!
    فقط پيشنهاد ميكنم در گوگل ريدر سمت راست صفحه متن پست را بردار تا اينجوري شلوغ نشه!!

  2. بی همگان بسر شود بی تو بسر نمی شود .
    داغ تو دارد اين دلم جای دگر نمی شود.
    ديده عقل مست تو چرخه چرخ پست تو.
    گوش طرب به دست تو بی تو بسر نمی شود.

    جان ز تو نوش می کند – دل ز تو نوش می کند .
    عقل خروش می کند بی تو بسر نمی شود .
    خمر من و خمار من باغ من و بهار من .
    خواب من و قرار من بی تو بسر نمی شود
    جاه و جلال من تويی ملکت و مال من تويی . آب زلال من تويی بی تو بسر نمی شود .
    گاه سوی وفا روی گاه سوی جفا روی .
    آن منی کجا روی بی تو بسر نمی شود .

    دل بنهند برکنی توبه کنند بشکنی .
    اين همه خود تو می کنی بی تو بسر نمی شود.
    بی تو اگر بسر شدی زير جهان زبر شدی .
    باغ ارم سقر شدی بی تو بسر نمی شود.
    گر تو سری قدم شوم ور تو کفی علم شوم . وربروی عدم شوم بی تو بسر نمی شود.
    گر تو نباشی يار من گشت خراب کار من . مونس و غمگسار من بی تو بسر نمی شود .
    بی تو نه زندگی خوشم بی تو نه مردگی خوشم .
    سر زغم تو چون کشم بی تو بسر نمی شود .
    هر چه بگويم ای سند نيست جدت ز نيک و بد
    هم تو بگو به لطف خود بی تو بسر نمی شود .

پاسخی بگذارید

