یک سوال ساده : آیا احترام به عقاید مذهبی کار شایسته ایست؟

اونهایی که من رو از فرندفید میشناسند ، حتما فکر میکنند که من یک دختر فوق العاده مذهبی با چادر و حجاب سفت و سخت هستم. 

ولی خب من اینجوری نیستم ، بهتره جریان عوض شدنم رو تعریف کنم.

منم یکی بودم مثل خیلی از دخترهای دیگه ،  بیرون میرفتم حسابی به خودم میرسیدم ، آرایش میکردم ، تو مهمونی ها داشتن حجاب برام مهم نبود ، نمازم رو یه خط در میون میخوندم و …در کل چیزی جز زندگی کردن و لذت دنیا رو بردن برام اهمیتی نداشت..

تا اینکه با خواندن کتابی به کل تغییر کردم..

حجابم رو رعایت میکنم ، خیلی خیلی ساده لباس میپوشم ، نماز رو سر وقت میخونم و …

اوایل به شدت در خانواده مسخره میشدم ، از پدر و مادر و فک و فامیل ، تیکه و متلک بود که نثارم می شد..

اما خب اینها برام مهم نبود و نیست ، برای من مهم همون اعتقاد و باوری هست که بهش رسیدم و اون چیزی جز خدا نیست..

اما غرض اصلی از نوشتن این پست این بود که آیا باید به اعتقادات دینی افراد احترام گذاشت یا خیر ؟

پاسخ من: بله !

ما باید به تمام اعتقادات افراد احترام بزاریم ،باید توجه داشته باشید که رنگ احترام ها متفاوته..اما به نظر من احترام به عقاید در هرچارچوبی واجبه

شاید برای خیلی ها تولد امام زمان و تعطیلی و حرفهایی که در تلویزیون پخش میشه غیرقابل تحمل باشه ، ولی این دلیل نمیشه که وقتی یکی با ذوق و شوق گفت عیدتون مبارک ، بزنیم تو ذوقش که چی ! حالا این امام زمان مگه کی هست !!

من به تمام افرادی که از دین ( به خصوص اسلام) گریزان هستند حق میدم..چیزی که به خورد من و شما دادند اسلام نیست و سواستفاده آقایون از اسلام هست..من هم با این اصراف کاری و جشنهای بی اساس مخالفم..

اما حق نمیدم که اعتقادات افراد رو به سخره گرفته بشه .

به نظر من بدترین کار در دنیا مسخره کردن اعتقادات هست..حالا اعتقاد و باور به هرچیزی !

اطراف من کسانی هستند که بعضی وقتها حرفهایی راجع به دین میزنند که مخم سوت میکشه ! ولی همیشه در برابر این افراد با آرامش حرف خودم رو زدم و هیچ تاکیدی هم بر قبولش از جانب طرف مقابل ندارم..

یک نکته ی جالبی هم هست که خیلی از خانواده ها هستند که به این اعیاد اعتقادی ندارند و جالبی اینجاست که معمولا در همچین روزهایی جشن عروسی و شادیشون رو برپا میکنند..حالا نمیدونم این همون باور قلبی افراد به خوش یمن بودن این روزهاست یا فقط به خاطر اینکه در این روزها چهره ی شهرها هم شاده !؟

 

ایده نوشتن این پست از مذهب و احترام به عقیده  شروع شد.

شما هم بخونید و نظر خودتون رو بگید.:)

 

 

پ.ن: این اولین پست من در ورد پرس هست و عملیات اسباب کشی تازه انجام شده..خوشحال میشم من رو با آدرس جدید وبلاگم همراهی کنید

 

20 پاسخ به “یک سوال ساده : آیا احترام به عقاید مذهبی کار شایسته ایست؟

  1. آیدای عزیز
    در مورد مشکل فیدت در فرندفید باید بگم هیچ وقت متنت را در ورد تایپ نکن بعد بیاری وردپرس کپی کنی ! این کار باعث بروز مشکل فید و دیگر مشکلات میشه !

    بهتره در نوت پد کپی کنی ! تا فید به هم نریزه

  2. آیدای عزیز

    شکی در اینکه باید به عقاید دینی افراد احترام بگذاریم نیست، نکته نوشته من این نبود.

    حرف من اینه که بعضاً افراد مذهبی از شما توقع «احترام ویژه» دارند، مثلاً اگه حرفی رو که معمولاً میشه در نقد هر اندیشمدی گفت، اگه در نقد بزرگان دین اونها بگی، ناراحتشون می کنه. این به نظر من درست نیست.

    مثال همین داستان کاریکاتورهای پارسال، به نظر من خشم مسلمونها پارسال هیچ توجیه منطقی نداشت!

  3. جناب آنام..منم قبول دارم که از کسی نباید انتظار داشت که مثل اون به عقایدش احترام بزاره ولی توهینم به هیچ شکلی قبول ندارم ، حتی کاریکاتور
    منم اون کاریکاتورها رو دیدن ناراحت شدم ولی پیش خودم گفتم فهم این فرد در این حده !!

  4. سلام
    خوش اومدی
    با حرفات کاملا موافقم

  5. یووووووووووووووووووه مبارکههههههه اومدی اینجا.با نظرت موافقم.و با هر افراط و تفریطی مخالف

  6. سلام
    فكر مي كنم اينجا يك مشكلي هست…
    فرق نگذاشتن بين اسلام و مسلمانان…
    همه مشكلات از مسلماني كردن ماست..
    واگرنه مشكلي از اسلام نيست..
    و متاسفانه كساني كه بد مي گويند اشتباهات مسلمانان را به اسلام ربط مي دهند…
    مثل اينكه كسي به پيكان بگويد پژو.. خوب نيست ديگه… كور كه نيستيم..
    اگر كسي واقعا آنچيزي باشد كه خدا مي خواهد وقتي بگويد اين مثلا پزو است ما هم مي بينيم كه پژو است..
    /فكر كنم مثالم رو خوب نزدم.. نمي دانم متوجه شديم يا نه؟/
    يا علي

  7. بسیار بسیار مبارک است. ایشالله که سالهای سال با وردپرس بمونید و اون دنیا هم باهاش محشور بشید!
    یه کم که باهاش سرکله بزنید میاد دستتون. فکر کنم یکی از قالبهایی رو که فارسی شده باید انتخاب کنید تا مشکل فونت و قیافه قالبتون هم حل بشه.

  8. سلام
    با حرفهات موافقم. میشه اسم کتابی رو که خوندی بگی چی بوده؟ ممنون میشم

  9. ممنون خواهم شد اسم کتابی که گفته بودید را برام بفرستید.لینک جدید وبلاگتون را هم اضافه کردم.
    به من هم سری بزنید.

  10. سلام
    سپاسگذار خواهم شد اگر عنوان کتابی را که گفته بودید برام بفرستید.
    لینک جدید شما را به وبلاگم اضافه کردم.

  11. اوهوم
    کاملا باهات موافقم
    راستی ظاهرا جای نو مبارک:)

  12. مساله ای خیلی مطرح میشه.
    «اینی که به خورد من و تو داده اند اسلام نیست»
    یه سوال پیش میاد آیا واقعا اسلام حقیقی از این اسلام زیبا تره.
    آیا اساسا طبق روابطی نباید قبول کنی که اسلام لازم نیست زیبا باشه و من چون بهم حکم شده باید ازش پیروی کنم؟
    آیا این که اسلام حقیقی از این اسلام زشت تر باشه اصلا میتونه دلیلی بر پیروی نکردن از اسلام باشه؟

  13. مساله ای خیلی مطرح میشه.
    «اینی که به خورد من و تو داده اند اسلام نیست»
    یه سوال پیش میاد آیا واقعا اسلام حقیقی از این اسلام زیبا تره.
    آیا اساسا طبق روابطی نباید قبول کنی که اسلام لازم نیست زیبا باشه و من چون بهم حکم شده باید ازش پیروی کنم؟
    آیا این که اسلام حقیقی از این اسلام زشت تر باشه اصلا میتونه دلیلی بر پیروی نکردن از اسلام باشه؟
    بته وردپرس هم خوش اومدی دوست من/ امیدوارم همسایه های خوبی واسه هم باشیم

  14. دوست عزیز:
    از کجا اینقدر مطمن هستی که اسلام واقعی این نیست؟ میشه بگی اسلام واقعی چیه؟

  15. در 1400 سال گذشته هیچوقت و در هیچ یک از سرزمینهایی که مسلمانان در آنجا اکثریت بوده اند، اسلامگرایان نتوانسته اند یک نظام مردمسالار و انسان محور را پدید بیاورند که بتوانند به وجود آن افتخار کنند و آنرا نشانه ای از ایده آل خود بدانند. بلکه همواره اسلامگرایان شعار حکومت اسلامی را میدهند و بعد از اجرای قوانین غیر کاربردی و روشهای نابخردانه اسلامی مشاهده میکنند که گند به بار آورده اند، و بعد از آن ادعا میکنند که این اسلام نبوده است، اشکال از ما بوده است.

  16. اهوم! راست ميگي اين اسلام واقعي نيست. اگه حاضر باشي فقط يك هفته صيغه من بشي (واسه رضايت قلب خودت ميگم! واسه من مهم نيست اسمش چي باشه) بهت نشون ميدم كه يك من اسلام واقعي چقدر كرده ميده. حيف كه نميفهميد كه همين يك نخود آزادي رو هم از بركت سر اسلام تغيير يافته و نرماليزه شده (بقول آخوندا سلام آمريكايي!) دارين. حيف…
    اگه هفته اي يك نفر و سر محله تون با شمشير گردن ميزدن(عين الان عربستان) و شناسنامه نداشتي و مامورا بجاي راهنمايي تو ماشين ارشاد با باتوم تو خيابون ارشادت ميكردن (عين الان عربستان) ميفهميدي كه اسلام يعني چي. و بچه ات تو مدرسه از دستهاي قطع شده پدر همكلاسيش كه از سر بدبختي دزدي كرده بود برات تعريف ميكرد و تو به كشورت كه ديگه توش نيازي به قفل و كليد و دزدگير نبود افتخار ميكردي چون تاوان هر اشتباهي رو طرف بايست با قطع يك اندام از بدنش بايد ميداد.
    كمي به خودت بيا. حجاب و چادر «فتيش» مرداي عياش عربستان و ايران مذهبي بوده. اونا اينطوري با نگاه كردن بهت هم عيش ميكنن ولي باور كن تو ديار كفر …

  17. باهات کاملا» موافقم دین آدمها یک چیز شخصیه و فقط به خودشون و خدای خودشون ربط داره.
    اسم کتابی رو که خوندی میشه بگی بهم؟ من به اینجور چیزها خیلی علاقه دارم.

  18. سلام، به وردپرس خوش اومدی، و مرسی از این پست. کم تر پیش میاد یه نفر انقدر منطقی این نکته رو توضیح بده.

  19. 1- اسم کتابی که خواندید را می نویسید؟ من از کتاب های متحول کننده خوشم می‌آید!
    2- احترام یعنی چی؟ تا چه حد؟ آیا هر عقیده ای قابل احترام است؟
    یک مثال : مسلمانان، کافران را نجس می دانند. آیا این بی احترامی به آنها نیست؟
    آیا شما به عقیده کسی که گاو را مقدس می‌پندارد احترام می‌گذارید؟
    هزار و یک جور فرقه و عقیده در دنیا هست. آیا باید به همه احترام گذاشت؟

  20. به نظر من اسلام از بسیاری ازعقاید دیگر محکمتره واز کسانی که درباره اسلام بدون خواندن تاریخ اسلام و یا اینکه ایا حرفهای خدا همونیه که توسط مردم بی سواد رواج یافته یا این عقاید در چه شرایط تاریخی به وجود اومدن یا اینکه بدون خوندن یک کلام از قران اظهار نظر میکنند انتقاد دارم و یک جانبه وبیرحمانه مسایل اسلام را در نظر میگیرند .

پاسخی بگذارید

