لطفا پا تو كفش من كنيد

 

**وقتي اسم اعدام مياد ، ناخودآگاه ميرم به ده يا دوازده سال پيش( يه كم بيشتر-يه كم كمتر).اون روز هايي كه «خفاش شب» همه جا بود و دخترها و خانوم ها از رفتن به بيرون مي ترسيدند. يادم مياد 9نفر كه يكيشون يه دختر بچه با مادرش بود ، رو كشته بود.

 روزي كه ميخواستند اعدامش كنند ، همه خوشحال بودند.يكي از نزديكانم كه در اون روز در محل اجراي حكم بود ميگفت ، لحظه اي كه همسر زنهاي كشته شده  به بدن قاتل شلاق ميزدند ، مي شد خشم و گريه و غم از دست دادن عزيز رو تو چشماشون ديد..

 

اعدام ، يك لغت آشنا… ياده چند سال پيش مي‌افتم.وقتي كه عزيزترين عزيزم رو به جرم بي جرمي به اعدام محكوم كردند، دلهره و اضطراب اون روزها ، تا لحظه‌اي كه خبر آزادي عزيزم رو به ما داد رو هيچوقت فراموش نمي‌كنم..عذابی که اون روزها کشیدیم..یادم نمیره..هرگز..هرگز..

 

اعدام شايد منفورترين لغت و شايد زيباترين حس انتقام براي تمام فرهنگها باشه..

با اعدام ميشه هم گناهكاري رو مجازات كرد و هم بي‌گناهي رو كشت.

 

هنوز نميتونم بگم با اعدام مخالفم يا موافق ! شايد بگم بي‌طرف.چون هر دو حسش رو درك كردم و ميدونم هم لذت بخشه و هم منفور..

 

**خيلي وقتها هست كه وقتي كسي تصميمي مي‌گيره وكاري انجام مي‌ده ، اگر تصميمش خارج از خواسته ما باشه ، سريع قضاوت مي‌كنيم و مي‌گيم ، اگه من بودم اين كار رو مي‌كردم..يا هزار تا لكه به طرف ميچسبونيم و به هزار تا جرم نكرده محكومش مي‌كنيم..

 

مردي كه دو همسر داره ، زن جوان بيوه اي كه كار مي‌كنه ، بچه اي كه جدا از خانواده اش زندگي ميكنه ، دختر يا پسري كه رابطه جنسي داشته ، و هزاران هزار اتفاق ديگه‌اي كه مي‌افته و ما فقط سعي داريم با زور و تندخويي ، اعلام كنيم تصميم اون اشخاص اشتباه بوده و ما درست ميگم..

 

من هميشه سعي كردم  قبل از اينكه راجع به موضوعي در باره شخصي، سريع قضاوت كنم ؛ چند قدم با كفشهاي اون شخص راه برم..

 

پ.ن: این مطلب رو خیلی وقت پیش نوشته بودم اما فرصت نکرده بودم آپلود کنم..

3 پاسخ به “لطفا پا تو كفش من كنيد

  1. نگاه منطقی و درستی است. موافقم باهاتون.

  2. خیلی جالب نوشتی

پاسخی بگذارید

