با شما هستم ، شمایی که فراموش کردی

تو راه پله دیالوگی که میخواستم بگم رو با خودم مرور میکردم..از صبح که یه خورده حالم بهتر شده بود تصمیم گرفته بودم آب پاکی رو بریزم رو دستشون تا بفهمن با گلابی طرف نیستن.

دلیل نمیشه چون بابام دوست داره من فلان کارو انجام بدم منم چشام و ببندم و بگم چشم.

اجازه هست باهاتون صحبت کنم..این رو به اقای مدیر نمیدونم چی چی گفتم(اینجا همه مدیرن!!)

بفرمایید خانوم

میخواستم باهاتون راجع به اوضاع جدید صحبت کنم

حرفم تموم نشده بود که اقا رفت بالای منبر و همون حرفهایی که تاحالا هزار دفعه شنیده بودم رو بهم گفت.منم صبر کردم تا همه ی حرفهاش رو بزنه و تو دلم میگفتم اره منم نشستم و تا این همه توانمندی و هوش و استعداد از بین بره !

وقتی حرفهای اقای مدیر تموم شد منم شروع کردم و گفتم:

مشکلات اقتصادی بوجود آمده باعث این تعدیل ها شده. درسته و من تمام مسئولیت های جدید رو قبول میکنم. اما این وسط یکسری حرفهایی هست که بهتر میدونم که زده بشه و از طریق شما به مدیریت انتقال داده بشه.

شما فرمودید که بخش آی تی کما فی السابق به فعالیت خودش ادامه میده ولی وقتی شما تنها کارمندهای این بخش رو از هم جدا کردین ، عملا چیزی به عنوان واحد اطلاعات در این شرکت وجود نخواهد داشت.اینم بحث الان نیست و این مشکلات از خیلی وقت پیش وجود داشته و دلیلش هم ناآگاهی مدیران ارشد از دانش اطلاعات و دیتا هست.چون مدیران ما هنوز اعتقاد دارند که میشه به روش سنتی شرکتی را اداره کرد.درحالی که این اشتباهه محضه.

تخصص من بهبود سیستمهاست.دانشی که 2سال برای بهبودش زحمت کشیدم و سعی کردم این دانش رو با اخرین اطلاعات روز دنیا -بدون هیچگونه هزینه و یا حتی کارمزدی- اینجا پیاده سازی کنم.ولی مدیران اینجا نه تنها از ما حمایت نکردند بلکه به قدری جلوی پای ما سنگ انداختند که تمام برنامه هایی که برای ارتقا سیستم اطلاعات اینجا داشتیم رو از بین بردند.

شاید تیم ما کوچکترین عضو این شرکت ( از نظر سنی ) باشه ، ولی مطمئن باشید در کل این شرکت تنها تیمی بودیم که کار تیمی رو به معنای team working انجام میدادیم. شاید به اندازه شمایی که 20 سال سابقه کاری دارید تجربه نداشته باشیم ، ولی وقتی که از سن 18-19 سالگی وارد میدان کار کردن بشید و با انواع و برخورد ها اشنا بشید خودش تجربه ای که در هیچ دانشگاهی به دست نمیاد.

ما میخواستیم اینجا را به اون شرکت ایده آلی تبدیل کنیم که مدیران در کتابها میخوندند.ولی متاسفانه ما را جوان دانسته اند و کار رو از ما گرفته اند.

حالا ما هستیم و تا روزی که باشیم کار رو انجام میدیم.

بغض گلوم رو گرفته بود..لبخند زدم و بلند شدم و سریع خودم رو رسوندم به اتاقم.

به خاطر تعدیدل ها قرار شده من رو بزارن واحد اداری تا قرار داد تایپ کنم و از این کارا ، فکرشو کن ، تمام درسی که خوندم میشه باده هوا !!

البته از نظر مدیران محترم باده هوا..متاسفانه مدیریت، با سیستم غلط مدیریت منابع انسانی خودش ،از نیروهاش در جای خودش استفاده نمیکنه و همین باعث میشه یکی مثل من دیگه براش کار تو این شرکت مهم نباشه .و تو فکر ارتقا دانش خودم باشم تا بتونم از اینجا برم تا در جایی که قدر دانشم رو بدونن کار کنم.

این اشتباه در حالت کلی در سیستم دولتی هم وجود داره و شاید تمام ضرر که متحمل کشور میشه ، مدیریت سنتی هست که میران ارشد حاظر به ترک اون نیستند .

و حاظر نیستند به جوانتر ها بها بدند تا انها هم سهمی در رشد جامعه داشته باشند..

اگر دقت کرده باشید در حال حال حاظر دو دسته از شرکت ها موفق هستند : 1- آنهایی که مدیران با تجربه و مدیران جوان رو در کنار هم دارند.2- انهایی که بوسیله مدیران جوان ولی باتجربه و ذهن باز رهبری میشه..

امیدوارم مدیران سنتی گرا کمی در نظر خودشون تجدید نظر کنند.

 

6 پاسخ به “با شما هستم ، شمایی که فراموش کردی

  1. چه جالب … منم باهات موافقم . هنوز خیلی از مدیرا اطلاعات جامع کامپیوتری ندارن و به همون روش سنتی دوست دارن کاراشونو انجام بدن. همون کاغذ بازی و اینا حرفا. ولی من هم باشم خیلی لجم می گیره از بخش آی تی بردارنم بندازن اداری ! این یعنی هیچکس سر جای خودش نیست . همیشه همینطوره.

  2. راستی وبلاگ جدیدت خیلی قشنگه مبارکه … 😉

  3. ای خدا .. از دست این ندانم کاریا !

  4. سلام ایدا خانم
    روز به خیر
    ببخشین میدونم صحبتم خیلی بی مورده ولی از روی لا علاجیه
    منم مثل شما یه غلطی کردم و نوت بوک ایسر گرفتم. الان وب کمم تو مسنجر کار نمیکنه. یعنی سیاه نشون میده . چند روزه دارم دنبال دلیلش توی نت میگردم به هیچ جایی نرسیدم.
    ممنون میشم اگر شما هم این مشکلو داشتین لطف کنین به منم بگین
    از آشناییتون خیلی خوشحالم
    بازم از بی مورد بودن حرفم معذرت میخام.
    ایام به کام

  5. ما که همیشه هستیم

    اگر منظورتون شرکت ….(ببخشید اگه میخواستم خودم اسمش رو میگفتم.نویسنده) بود من سایتشو چند بار دیدم خیلی سایت ضعیفی داره

  6. ببخشید متوجه نبودم قصد عنوان کردن سایتو ندارید
    موفق باشید

پاسخی بگذارید

