من مُرادم و مولانا مُرادِ مراد

 

یکی از علایق من کتاب خواندن است و یکی از مرموزترین و برجسته ترین شخصیت هم شمس تبریزی.

در گیج و منگی خودم بودم و لا به لای کتابهام دنبال کتابی میگشتم تا برام پند و اندرز کنه و مقداری نصیحت.

«مقالات شمس» شروع کرد به نصیحت کردنم.. ،

 

مولانا حق داشت دیوانه وار عاشق شمس بشه..وقتی من رو که فقط نوشته دیدم از شمس رو اینجور دیوانه ی خودش کنه ، وای بر احوال مولانا !

اینم حکایت امشب من:

مرا حالی ست گرم، کس هیچ طاقت حال من را ندارد.الا قول من،آن را مرهم میکند، تا میان این و میان او حایل شود و قوت یابد.اگر روزی حال او برزند ، طاقت دارد.مرد مُستعد می باید کار را ، نا تاسف و غم را، که خود را از تاسف و غم ملول کند.

مولانا سخنی است من لَدُنی.میگوید، در بند آن نی که کس را نفع کند یا نکند. اما مرا از خُردَکی به الهام خداهست که به سخن تربیت کنم کسی را چنان که از خود خلاص می یابد و پیشتَرَک می رود.این شیخ حق است.

بعضی بندگان خدا فعالند و بعضی قوالند.آن را که قوت فعلی هست ، قول که می گوید ، به قوت فعل بیفتد ، فعل می کند.

مقالات شمس، جعفر مدرس صادقی،نشرمرکز

پ.ن: دلم میخواد برم قونیه ، همانجایی که شمس بوده و مولانا ، دوست دارم در اون حال و هوا باشم و دیوان شمس رو بخونم با همون آهنگ و شوردگی.

دوست دارم سماع مولانا رو ببینم وقتی که رازهای هستی رو میفهمید..

 

2 پاسخ به “من مُرادم و مولانا مُرادِ مراد

  1. حتما يواشكي نامه هاي هستي رو ميخونده و رازهاشو ميفهميده وگرنه آدم همينطوري كه به رازهاي كسي دست پيدا نمي كنه 😉

  2. سلام عزیزم … تو یکی از پستهات (پستی که 16 آگوست گذاشتی) نوشته بودی که یک کتابی خیلی روت تاثیر داشت و باعث شد تغییر کنی. میشه اسم اون کتاب رو بهم بگی؟
    اگه لطف کنی ممنونت میشم.
    قربانت

پاسخی بگذارید

