هرچه بگندد ، نمکش می زندد.وای به روزی که بگندد نمک:1

صحنه اول:

سلانه سلانه با یک دنیا بار به طرف ایستگاه اوتوبوس میرفتم ، هنوز 200 متری فاصله داشتم که دختری که داشت بیسکویت میخورد توجهم رو جلب کرد.دختر همسن و سال خودم بودم، شایدم کمی بیشتر.بیسکوییت خوردن غیرعادی نیست ولی برای منی که برای ماه مبارک احترام قائلم عجیب است هنوز.

کتابم را باز کردم منتظر اتوبوس نشستم.پیرزنی-تقریبا 70-80 ساله- آروم آروم خودش رو به صف انتظار رساند و در کنار دختر نشست.

پیرزن : دخترم ، الان ماه رمضونه.بیسکویتت رو یواشکی بخور.زشته تو این ماهه عزیز

دخترک: به توچه(خیلی غلیظ بخونید) خوشت نمیاد ببینی چشات رو ببند

من و سایرین: با چشمانی که پر از تعجب

پیرزن: (باصدایی پر از آرامش) خب راست میگی به من چه.من که تو قبر تو نمیخوام.من یه زمانی معلم مامان و بابای تو بودم.حتما خیلی معلم بدی بودم که یه بچه عینه تو تربیت شده ، وای بر من

دخترک:فضول

پیرزن: به شاگردام یاد داده بودم احترام به خدا و بزرگتر واجبه، حیف که معلم خوبی نبودم

من هم پر از تعجب..

کاری ندارم دختر بیسکوییت می خورد، اما احترام به بزرگتر چی؟

فکر اون روزی را میکردم که دختر هم پیر میشد و جوانی با این لحن با او صحبت می کرد..

حتما ناراحت می شد.نه؟

 

پ.ن: صحنه بعدی، به زودی…

3 پاسخ به “هرچه بگندد ، نمکش می زندد.وای به روزی که بگندد نمک:1

  1. من فکر می کنم کار هر دو اشتباه بوده . یعنی در واقع به اون پیرزنه ربطی نداشته ولی طرز صحبت اون دختر هم درست نبوده . منم خودم گاهی خیلی ناراحت می شم که هر کی که سنش بیشتره و تو جوونیش هر کاری دلش خواسته کرده بیاد بهم بگه که مثلا چرا این مدلی لباس پوشیدم ولی در عین حال که شاکی می شم اما خب فقط تشکر می کنم از اینکه روشنم کرده و می رم اما تو دلم بهش می گم فضول !!! یا به تو چه !!!!

  2. منتظر اپیزود بعدی برنامه هستیم :دی

  3. وقتی نامه ای نوشتید که برسه به دست اوشون ! توش باید می نوشتید که اگه یه کم ادب توی فیلم و سریال هاشون باشه به خدا هیچ اشکالی نداره !!

پاسخی بگذارید

