نسل مرده

تقریبا یکسال پیش بود که فهمیدم بیماری به اسم میگرن دارم.قبلا هم راجع بهش ناله کرده بودم. و متاسفانه بهتر که نشد هیچ ، بدتر هم شد.

به طوری که الان وقتی حمله میگرنی یا عصبی بهم دست میده باید قرص ضد تشنج بخورم تا اسپاسم(قفل شدن بدن) نکنم و قبل از غش کردن، بدنم سست بشه تا بتونم کنترلش کنم.

خب اینها رو نمیگم که دلتون به حالم بسوزه ، چون مطمئنم خیلی از شما و یا اطرافیانتون با این بیماری درگیر هستند.

بیماری که متاسفانه ارثی هست و اگر کسی در خانواده شما دچار میگرن(خفیف یا شدید)باشه ، شما هم باید خیلی مراقب خودتون باشید که درصورت مشاهده اولین علائم به دکتر برید و مداوا رو شروع کنید.

روزهای اول که از شدت سر درد نمیتونستم چشمهام رو باز کنم تمام صفحات اینترنت رو – به هرزبانی- دنبال راهی برای این درد میگشتم و تمام داروهای گیاهی و شیمایی رو امتحان کردن ولی همه ی این دارو ها تنها باعث ارامش مصنوعی در شما میشه !

به نظر من عامل اصلی تمام بیماری ها -حتی سرماخوردگی جزئی-استرس هست.

شاید بشه استرس رو مادر مرگ اسم گذاشت !استرس ، تشویش ، اضظراب ، دلهره ، نگرانی بی مورد ، وسواس تمام اینها باعث شدت شدن تمام بیماری ها از جمله میگرن میشه.

البته من دکتر نیستم و این فقط تجربه چند ساله برای مقابله با میگرن هستش !

اما هنوز نمیدونم چه جوری میتونم استرس رو از خودم دور کنم ، شاید اینم یک مشکل درونی باشه که تا وقتی که با خودم درگیری دارم نتونم حلش کنم.اینقدر مشکلات ریز و درشت دورمون زیاد شده  که دیگه وقتی برای فکر کردن به خودمون نمیرسه و فقط دنبال راهی برای خارج شدن از این مهلکه هستیم.نمیدونم مادران و پدران و اجداد ما چرا مثل ما درگیر مشکلات عصبی نبودند؟

نمیدونم چرا اینقدر نسل افسرده ای هستیم و حتی ذره ای به دهه 20 ، 30 یا 40 سال پیش یا نه همین 10 سال پیش هم شبیه نیستیم.

یک نسل افسرده ، شکست خورده . دلیلش مطمئنا ما نیستیم . ما نخواستیم که مریض باشیم ، ما نخواستیم که وقتی هنوز به 25 سالگی نرسیدیم سکته کنیم و اون دنیا هم سن هامون رو ببینیم.

امیدوارم اونهایی که این جو رو برای ما درست کردن روزی متوجه اشتباه خودشون بشند ، هرچند هنوز که هنوزه قبول ندارند اشتباهی متوجه شدند !!

7 پاسخ به “نسل مرده

  1. هممممم بلد نیستم دلداری بدم چون حقیقت همینه!

  2. افشین سلحشور

    مرض مشترک نسل سوخته!

  3. این ماهای ِ سوخته …

  4. این پیچیدن های لعنتی ِ به خود ..
    این میگرن لا مصب که یه بار فشار من را 5 کرد و چیزی نمی دیدم و نیمه جان رساندنم دکتر ..
    این اضطراب های کوفتی …

  5. استرس خیلی بده ولی راحت می شه مهارش کرد که ..یعنی واسه هر چیزی یه بار استرس اونم خفیف پیش میاد اما واسه همون قضیه بعدش دیه نباید استرسی وجود داشته باشه. من راستش نمی دونم میگرن بیشتر ریشه ی عصبی داره یا ارثی اما بالاخره باید راهی برای کاهشش وجود داشته باشه … از اونجایی که من الان دو روزه که دکتر شد :دی ( پول ویزیت هم نمی گیرم فعلا ) روی این مساله هم تحقیقات می کنم بهتون خبر می دم ( اسمایلی عینک دودی :دی ) .

  6. متاسفانه ما هم گریبان گیر این بیماری در نزدیکان هستیم. باید مراقب باشی و عواملی که تشدید میکنه رو از خودت دور کنی. مثل نور و صدای زیاد و استرس هم که خیلی موثره.
    در مورد اینکه چه کسایی این بلاها رو سر ما آوردن نمیشه دلیل خاصی رو آورد. همه چیز زنجیروار به هم مربوطه. مثلا اگه بگیم تغییر رژیم دلیلش بوده یا مثلاً بگیم همش تقصیر خاتمی هست یا چنین دلایلی به تنهایی نمی تونه مسبب باشه. به نظر من دلیل اینکه گذشتگان از این مسائل بدور بودند و ماها الان درگیرش هستیم بر میگرده به پیشرفت علم و تکنولوژی! شما الان حساب کن با اختراع اتومبیل خیلی از مردم واسه رفتن سر خیابون هم با ماشین می بردشون و حاضر نیستند پیاده روی کنند. یا مثلاً این همه فست فود ها یا این همه غذاهای سرخ کردنی یا نشستن کل روز پشت میز و روی صندلی. همه اینها موثرند. و از طرفی هم با پیشرفت تکنولوژی انتظارات و توقعات هم بالا رفته. چقدر مردم راحت طلب شدن؟ همه اینها نقش دارند. و البته اینکه ما تو چه دوره ای به دنیا اومدیم و چه نسلی شدیم و هم جای خود دارد. ولی از قدیم گفتن یه جوالدوز به خود و یه سوزن به دیگری. همین 🙂

  7. سلامتی تاجی است مرصع بر سر انسان های سالم که کسی به جز بیماران را یارای دیدن آن نیست

پاسخی بگذارید

